2010 - Den korta versionen

Jag funderar på hur fan jag ska sammanfatta 2010. Det går knappt, som tur har jag min gamla blogg att titta tillbaka på. Men så mycket har hänt! Främst med mig själv. 

Början av 2010 var jag inte en glad person. Jag vart arg, missnöjd med mig själv, tänkte alldeles för mycket på vad andra tyckte/tänkte och jag var framförallt inte trogen mig själv. Det var delvis därför jag började på en ny blogg för jag kände att det skulle hjälpa till för en mental nystart - Min gamla blogg finns här.


Mina nyårslöften förra året var:

*Börja skriva på min bok som jag nog har funderat av och till på i sju år. Det är dags nu. - OKEJ! Hände inte men va fan får bli nästa år ;)

*Bli bättre på att sy! - Samma som förra!

*Hitta en till fysisk aktivitet jag tycker är rolig och börja på den. - Som jag gjorde, duktigt Flickvall!

*Att tänka mer på mig själv, vad jag vill, istället för att bli påverkade av andra. - Avklarad med råge, ska aldrig mer svika mig själv!


Men när jag tittar på hur jag mår och hur jag är idag, blir jag enormt stolt. Fan va grym jag är! Lyckades bryta mig loss från det som gjorde att jag mådde dåligt. Jag började våga vara mig själv och lita mer på mig själv och mina egna åsikter.

Måste säga att jag mår bättre nu än vad jag har gjort på säkert 10 år! Känner mig nästan som en helt annan människa än vad jag gjorde i Januari och det hugger faktiskt till lite i magen när jag läser de ångestladdade inläggen från de första månaderna på 2010. Är nöjd med att jag ändå varit så duktig med att blogga, för det är jäkligt nice att kunna få perspektiv på saker. Mest ledsen blir jag för hur mycket av det som satt i mitt huvud och hur jag hela tiden tror det värsta om det mesta - något jag fortfarande jobbar på.

Men på det hela taget, bra jobbat Åsa!
2011 kan inte bli annat än bra...




Jag i Januari  i år




Jag i Februari - ingen karaktär eller något..
Okej detta är en hiskeligt ful bild på mig, men det är väl som Coco Chanel säger: Det finns inga fula människor, bara lata. Fast grejen var nog mer den att jag mer ville passa in och inte synas, men i att vara så så blev jag någon eller var någon som inte var jag.






Jag nu i December eller julafton snarare. Med en stil som verkligen är jag och en tös som känner sig betydligt mer bekväm med sig själv.
(Fast jag saknar min höger arm..)





Hoppas detta inlägget är kanske lite inspiration inför 2011, att mentala och fysiska förändringar är möjliga.

Hoppas ni alla kommer att få ett fin fint 2011, jag vet om att jag kommer få det iaf :)




Kommentarer
Postat av: Micke

Ser ut som ett bra år för dig! :-)



Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!

Hoppas 2011 ger dig allt du önskar. :-)

2010-12-30 @ 21:57:21
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: Vanadesse.

You rock! Vi har båda hittat oss själva detta året och det e grymt. Dessutom lyckades vi hitta varandra nånstans i dimman hahahah ;D

2010-12-30 @ 22:03:29
URL: http://vanadesse.blogg.se/
Postat av: Sickbitch

sv; jaa man tackar! och detsamma! riktigt sjysst! :D

kram på dej

2010-12-30 @ 22:24:34
URL: http://sickbitch.se
Postat av: Prillan

Stolt över dig Åsa! Viktigast av allt är att vara stolt över sig själv, vilket nu märks att du är:)

2010-12-30 @ 22:50:09
Postat av: Zandra - sminkblogg

Sv; Svart och silver är ju helt crazy snyggt!! både party och vardag :D

2010-12-31 @ 01:59:11
URL: http://zandrassmink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0