Jag är inte så rik längre...

Har betalat hyra, Sonisphere, telefonräkning och nytt körkortstillstånd. Och jag får inte mycket lön nästa månad och ännu mindre i September månad. Och jag har ett stort beslut att fatta om jag ska bo kvar i lägenheten (den lägenheten min bror och jag skulle dela sket sig) till december eller om jag ska flytta hem till mor och far. Fy fan va svårt.


Såhär ser jag det, fördelar/nackdelar med att flytta hem igen:

Fördelar:
*Sparar pengar - ca 4000-5000kr/månad (mat + hyra +el)
*Slipper tvätta själv
*Får lagad mat, dock har inte mina föräldrar det mest hälsosamma vanorna
*Har någon att umgås och prata med om jag behöver
*Kan övningsköra varje dag
*Om bror hittar lägenhet eller dylikt så kan vi flytta in direkt. Eller om Carro eller jag skulle hooka nåt.
*Om jag vill resa iväg osv så kan jag i princip bara packa och dra

Nackdelar:
*Tjat, bråk
*Mindre frihet
*Längre till jobb
*Längre till stallet
*Mindre utrymme, väldigt mycket mindre
*Sämre relation till mamma o pappa?


Nej fy fan. Vet inte alls hur jag ska göra... Hur hade ni gjort?
Måste nog komma på vad jag vill göra lite längre fram. Ska jag resa nästa sommar och ännu viktigare vad ska jag göra i vår? Ska jag fortsätta med mitt jobb eller dra till Norge eller plugga?
Helvete...






Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej!

Ja det är ju ett vara eller ikke vara det där.

Jag tror faktiskt jag skulle krypa till korset och flytta hem. Independence rocks men det gör även spara pengar-ut å resa.. Relationen till päronen kanske kan 'lagas' sen när du flyttar hemifrån igen när det är bättre tider? Och friheten lix.. Man kanska kan sätta upp lite stödregler? Du är ju en grown up nu lix..

Jag har kommit in på Konstfack (Artfack :P) i Sthlm!!

Så om du behöver ett palce att crasha på så vet du ;)

(0705144753)

2010-07-29 @ 19:00:55
URL: http://sofosia.blogg.se/
Postat av: soffe

Hmmmeee, fan va svart. Dock e den bittra sanningen sa att du maste ju komma bort fran MA,PAs hus for eller senare o kanna hur de e o ha vanliga utgifter for mat o hyra osv. Tkr du definitivt ska dra upp till norge med tanke pa att du pa 4mander kan spara ihop 70 000...som jag! mkt jobb, men fan va vart

2010-08-12 @ 06:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0