Till min älskade kusin (?) Mia

Fatta, idag tar du din examen. Grattis, 3 år av sjukgymnastikstudier till enda! Jag är lite avundsjuk måste jag medge. Fast samtidigt du förtjänar allt bra som kommer till dig och jag tror din framtid ser mer än ljus ut, även om jobben inte direkt strömmar in just nu. Men du reder dig, det gör du alltid. Och det har du visat mer än en gång genom livet. Från att du jobba som skeppskock (fast du knappt lagat mat förrut?) till att du som ensam tonåring gick inte 3 men 4 år på internat/Bollerup och gjorde både samhälle och natur. Eller varför inte titta på din resa till Afrika, som kanske inte blev som du förvänta dig, men som du ändå tog dig igenom med bravur och lyckades frambringa en c-uppsats av.


Du är nog en av dom starkaste personerna jag känner och du har verkligen en vilja av stål. Under alla dom åren vi har känt varandra, sen jag vart den där lilla blyga flickan som du lyckades göra en sköldpaddsgeneral av, har du lärt mig så mycket. Och nej då syftar jag inte bara på att du lärde mig rida lätt genom att lämna mig 2h själv på Freddie på ridbanan eller att du med ditt enorma tålamod och enivshet lyckades göra att jag fick Fröken att gå på tygel, trots att jag grät av frustration. Eller dom gånger jag har trillat av flertalet hästar och du har alltid fått mig att sätta mig i sadeln igen. Utan du har lärt mig massa om livet, din attityd; att aldrig ge upp. Att vara stark.


Vi har influerat varandra med våran störda humor och våra knasiga upptåg. Smålandsstenar, save a horse ride a cowboy, halka i spya, tappa örhänge i spya, Lars Brundin, värdshus Gyllenebocken, Mirakulix osv, osv. Vi är båda lika barnsliga och det är dock så säkert att när vi är tillsammans kommer vi alltid ha vårat barnasinne kvar. Även om vi kan prata allvar och ha djupa exsistensiella diskussioner - så kommer vi alltid vara som två små skitungar, som systrar. För vi har aldrig varit som bara kusiner - vi har varit systrar. Vi som bara hade massa storebröder fann i varandra - storasyster och lillasyster, fast det ibland är svårt att avgöra vem som är vem ;)


Mia jag älskar dig och jag önskar dig all lycka (du förtjänar den och tveka aldrig på det) i livet!  

















Kommentarer
Postat av: Sandra

Ditt immunförsvar kanske helt enkelt är lite dåligt hela tiden.. som mitt. Äter inte jag vitaminer och frukt varje dag och mkt vitlök i mat så blir jag sjuk jättefort.

2011-01-14 @ 16:33:56
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Bunny

Svar: Åh! Kjolen köptes förra våren, på rea :(

2011-01-14 @ 21:30:21
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/
Postat av: Mia

GUMMAN!!! WOW! vilket inlägg!!! Blev nästan tårögd när jag läste det! Du är verkligen mer än en kusin! Du är min syster o bästa vän. Älskar dig! <3<3<3

2011-01-14 @ 22:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0