Varför förneka sin kreativitet?

Vet ni vad jag har gjort igenom hela min skolgång? Läst kanske ni svarar, vilket iofs är sant men mest av allt har jag suttit och klottrat. Jag har kladdat och kladdat, oseriöst iofs men ändå. Hela tiden skjuter jag min kreativitet åt sidan och tänker, det är väl inte värt att satsa på. Vad har du som är bättre än andra? Istället har jag tänkt att jag ska ha ett fint labratorium/kontorsjobb. Men när jag ser mig själv i framtiden, så ja... Ser jag inte riktigt mig själv där. När det kommer till naturvetenskapliga yrken ser jag mig iofs som en fältbiolog som krälar runt i lite dynga på väl vald plats, det kan jag tänka mig :p Fast mest ser jag att jag skapar, fantiserar, är kreativ och passionerad. Fan det är nåt sånt yrke jag vill ha. Inte sitta på kontor. Fuck u Umeå! Blir ingen jägmästare... kanske om det vore att krälla runt mer i skogen så! Ska testa att ta någon kreativ kurs till våren/hösten. Se hur det går.

Jag menar inte att jag ska vara värsta flummbarnet och typ läsa "den dystra sidans konst med inriktning på porslinsmåleri" men någon kurs där det kan finnas möjligheter kanske inom produktion osv.

Blir nog fint.


Tror inte direkt så att jag har något speciellt eller extra men allt handlar om träning, träning och träning. Sen att man råkar ha lite gratis är väl inte fy skam. Så ska försöka i mitt stressiga schema skapa utrymme för att utveckla det kreativa. Det är nog dags efter flera år av klottrande och drömande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0