Lördagkväll

Och jag sitter och njuter av kaffe och glass, mmmm, coffeeeee!

Igår var faktiskt inte så dåligt som det kanske verkade på mitt inlägg. Var mest full och bitter för jag var så jäkla inställd på att gå ut och alla bangade. Det var faktiskt riktigt trevligt på festen. Jag kom på bästa drinken i mitt försök att göra daquiries, vi kalla den Midsommar smoothie (och här följer receptet):


Midsommar smoothie à la Flickvall:
Mycket jordgubbar som körs med en stavmixer tills det blir en fluffig sörja (yeah!)
Sen lite brämhults jordgubb/apelsin (lite)
Mycket ljus rom (MYCKET!)
man kan även komplettera med en del Absolute pears för extra alkoholhalt
Slå upp i ett glas med is och frysta jordgubbar, gärna ett rätt stort glas, ska fylla ungefär 2/3
Slå på nästan hela den sista 1/3 av glaset med lite Sprite
Sätt i ett sugrör
KLART :)

Faktiskt jäkligt god! Lärde mig även dryckesleken "Fuck you X!" Kul att få förolämpa folk man inte känner :) Mindre kul när man får 64 klunkar att dricka....



Kommentarer
Postat av: Grimgoth

sv:

Jo den är lite tung som sagt men bra.

Hoppas du får en bra lördag trotts din ensamhet.

2010-06-26 @ 23:48:29
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

sv:

Så bra... Det är samma här faktiskt. :D

2010-06-26 @ 23:56:06
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Emma

Åhhh, den lät inte dum! Måste jag försöka fixa nån kväll när solen skiner på balkongen!

2010-06-27 @ 20:26:13
URL: http://hemmaikalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0