Hmm, en till blogg eller inte?

Min bror hade tänkt börja blogga om sin träning och jag har själv länge funderat på att köra en hälso/träningsblogg bara för jag tycker det är kul. Hade lätt kunnat tänka mig att jobba som dietist, tränare, sjukgymnast, sjuksköterska och/eller allmän coach. Tycker det är kul att hjälpa människor till bättre liv och inspirera. Tro nu inte (ni som inte känner mig) att jag är värsta vältränade hurtigbullen - för det är jag inte. MEN! -dunmdunmdunm- jag har planer på att satsa mer på träningen, på mig själv och allmänt bli mer påläst inom diverse hälsoområden. För det är aktuellt, vi blir allt mer och mer ohälsosamma och folk behöver mer och mer hjälp. 


Men nu till min egentliga fråga, bör jag satsa på att ha en ren hälso/träningsblogg under annat domännamn eller ska jag köra en kategori med träning/hälsa i denna bloggen. Hitills har den ju mer varit inriktad på mitt allmänna liv å sådär. Svårt detta. För träning osv blir/är en del av mitt liv redan som jag bara inte valt att dela med mig av. Vilket kanske är lite synd... Då jag redan har lyckats gå ner 10kg (iofs gått upp 1kg i sommar) och redan har många tips och trixs för "den vanlige människan" att ta del av.

Så.. hur gör jag?




Kommentarer
Postat av: Monaxia

Kör under egen kategori till att börja med och se hur det artar sig ;)

2010-08-27 @ 00:16:10
Postat av: heavylifestyle

Ju fler kategorier, desto större blogg.

Varför låsa sig till en sak när man har fler valmöjligheter? :)

2010-08-27 @ 19:10:42
URL: http://heavylifestyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0